közös ötlet, közös blog

Vegán receptek tőlünk Nektek

Vegán receptek tőlünk Nektek

Pogácsa

2016. február 08. - Zsokriszta

 

pogi.jpg

Peti pogácsája:


Végy 1,5 kg sárga krumplit, főzd meg, pucold, miután kihűlt tedd hűtőbe. Közben készíts rizstejet. Másnap 460 gr elena margarinnal törd össze a krumplit, tegyél hozzá 450gr tk tönköly búza lisztet és 1800gr fehér tönköly lisztet, 3 ek sót, 100gr élesztőt, 1 tk nádcukrot, olajat kb. 0,5 dl, 1-1 darálónyi pirított szezámmagot és tökmag őrleményt, 1 darálónyi lenmagot. Dagaszd össze ( 10-15 perc ) kb. 750 gr a rizstejjel. Figyelj arra, hogy ne legyen túl kemény/lágy a tésztád és ne ragadjon. Nyomkodd le a dagasztó tálba, terítsd le és meleg helyen duplájára érleld a tésztát. Érés után lisztezett felületen nyújtsd ki, majd a tészta 1/3-át fentről le és lentről fel hajtsd be. Újra nyújtsd ki és most balról jobbra tekerd fel. Ezután olyan vastagra nyújtsd, ami kb. fele a kisült pogácsának. Tedd sütő lemezre, 30 percig keleszd, majd kend meg hígított yofuval és szórj rá szezám magot. Előmelegített sütőben először 220 fokon gőzzel süsd 4-5 percig, majd 173 fokon kb 18 percig. az utolsó 6-7 percre már nem kell a gőz. Természetesen a sütési időt befolyásolja a pogi mérete. Ez a mennyiség a nagyobb pogi mérettel számolva 35-40 db-ot ad ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://napvegan.blog.hu/api/trackback/id/tr688371072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Desztenye 2017.02.19. 11:50:46

Ez a pogi isteni finom!!!! Sok pogit csináltam már, de eddig ez a legtutibb! Én ugyan nem hagytam állni a krumplit másnapig a hűtőben, csak hideg vízzel leöblítettem. Petitől tudom, hogy azért kell elrakni éjszakára a hűtőbe, hogy ne legyen nyákos a tészta. Ezt a lehűtött krumplis verzióval én nem tapasztaltam, de azért szólok, nehogy meglepődjön valaki. Érdemes nagyobb pogivágóval kivágni a tésztát, mert minél apróbbra készítjük, annál gyorsabban kiszárad. Ez a pogi ezt a kiszáradást nem érte meg nálunk, mert iszonyú gyorsan elfogyott. :)

Ediss 2017.09.11. 21:03:11

@Desztenye: Ettől én is kedvet kaptam!!! Kipróbálom! :-)
süti beállítások módosítása